Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 14η ενότητα Ε' Δημοτικού (Πάσχα).


ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΣΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ Ε' ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ:



1) Υπογραμμίζω τα ασύνδετα σχήματα στις παρακάτω προτάσεις (όπου υπάρχουν):

α) Την Κυριακή ψήνουμε αρνιά, κοκορέτσι, κοντοσούβλι, γουρουνοπούλες.
β) Την Μ. Πέμπτη φτιάχνουμε κουλούρια, τσουρέκια και χριστόψωμα.
γ) Τα χρώματα των πασχαλινών αβγών είναι κόκκινο, πράσινο, κίτρινο.
δ) Η νονά θα μου αγοράσει λαμπάδα, παπούτσια και παιχνίδια.
ε) Πηγαίνω στην εκκλησία τη Μ. Τρίτη, τη Μ. Πέμπτη, τη Μ. Παρασκευή.
στ) Το Σάββατο τραγουδώ το Λάζαρο, την Κυριακή τρώω ψάρια.
ζ) Το Πάσχα φυτρώνουν παπαρούνες, πασχαλιές και χρυσάνθεμα.
η) Την Κυριακή τρώμε, πίνουμε, χορεύουμε, γλεντάμε.
θ) Στην εκκλησία πηγαίνω εγώ, η μαμά μου και ο μπαμπάς μου.



2) Μετατρέπω τις παρακάτω ονοματικές φράσεις σε ρηματικές και το αντίστροφο:

α) Ψήσιμο οβελία από το μπαμπά. ____________________
β) Η μαμά βάφει αβγά. ____________________
γ) Πλάσιμο κουλουριών από τη γιαγιά. ____________________
δ) Τα παιδιά τραγουδούν το Λάζαρο. ____________________
ε) Τσούγκρισμα αβγών από τους συγγενείς. ____________________
στ) Ο ιερέας περιφέρει τον Επιτάφιο. ____________________
ζ) Αγορά λαμπάδας από τη νονά. ____________________
η) Η μαμά μαγειρεύει μαγειρίτσα. ____________________
θ) Στρώσιμο πασχαλινού τραπεζιού από τα παιδιά. __________________



3) Γράφω τα παρακάτω ρήματα στο σωστό πρόσωπο των μελλοντικών χρόνων:

Ενεστώτας
Εξακολουθητικός
Συνοπτικός
Συντελεσμένος
παίζω



βλέπεις



σκουπίζει



γράφουμε



ξοδεύετε



ταξιδεύουν



γελώ



ζητάς



πληρώνει



ρίχνουμε



ψήνετε



βάφουν



χορεύετε



φωνάζει






4) Υπογραμμίζω στο παρακάτω κείμενο τις γενικές και αιτιατικές του χρόνου:

Το πρωί η Αγγέλα ξυπνάει, στις 7.30 π.μ., ετοιμάζεται και φεύγει για τη δουλειά. Θέλει μόνο λίγα λεπτά με το αυτοκίνητο για να φτάσει μέχρι εκεί. Στη δουλειά εργάζεται αρκετές ώρες και κάνει μόνο δυο διαλείμματα που διαρκούν δέκα λεπτά το καθένα. Το μεσημέρι, όταν τελειώνει τη δουλειά, γυρίζει σπίτι. Το απόγευμα πηγαίνει στο γυμναστήριο, ενώ το βράδυ κοιμάται νωρίς. Την προηγούμενη χρονιά είχε προβλήματα στη δουλειά, αλλά του χρόνου θα πάρει αύξηση. Τον Ιούνιο θα εργάζεται κάθε μέρα ενώ τον Αύγουστο θα πάρει άδεια να πάει διακοπές σε νησί.



5) Σχηματίζω την υποτακτική και την προστακτική των παρακάτω τύπων:

Οριστική
Υποτακτική
Προστακτική
έπαιξες


είδατε


σκούπισες


γράψατε


ξόδεψες


ταξιδέψατε


γέλασες


ζητήσατε


πλήρωσες


ρίξατε


έψησες


βάψατε


χόρεψες


φωνάξατε





6) Υπογραμμίζω τις αναφορικές προτάσεις και τις χαρακτηρίζω ως προσθετικές ή προσδιοριστικές:

α) Κάθε Πάσχα πηγαίνει στο χωριό, που βρίσκεται στο νομό Μεσσηνίας.
β) Τα αβγά που έβαψα ήταν από τις κότες της γιαγιάς μου. _____________
γ) Ο πατέρας-Νικόλας, που είναι ιερέας της ενορίας μου, μας κοινωνεί κάθε Πάσχα. ____________
δ) Όποιος ψήνει το αρνί, πρέπει να είναι καλός ψήστης. ____________
ε) Τα παιχνίδια, που μου παίρνει η νονά μου, είναι τέλεια. ____________
στ) Θα πάω στην εκκλησία, όπου θα συναντήσω τους φίλους μου. ________
ζ) Όποια μέρα το Πάσχα θέλεις, έλα να παίξουμε. ____________
η) Θα φας όσα κουλούρια θέλεις. ____________
θ) Η νονά μού αγόρασε λαμπάδα την οποία θα ανάψω στην εκκλησία. ______



7) Σημειώνω τα υποκείμενα των παρακάτω απρόσωπων ρημάτων και απρόσωπων εκφράσεων:

α) Φαίνεται ότι το Πάσχα θα έχει καλό καιρό.
β) Ήταν ανάγκη να φτιάξεις τόσα τσουρέκια;
γ) Πρόκειται να πας πουθενά στις διακοπές;
δ) Υποτίθεται ότι το Πάσχα θα πηγαίναμε εκδρομή.
ε) Είναι σίγουρο ότι θα έρθει επίσκεψη η νονά σου το απόγευμα;
στ) Χρειάζεται τουλάχιστον 6 ώρες να ψηθεί ο οβελίας.
ζ) Είναι φυσικό οι μαθητές να μη θέλουν να διαβάσουν στις διακοπές.
η) Είναι κακό να μην πηγαίνω στην εκκλησία τη Μεγάλη Εβδομάδα;
θ) Αληθεύει ότι ο Χριστός σταυρώθηκε για να σώσει τους ανθρώπους;
ι) Λέγεται ότι το Σάββατο του Λαζάρου δεν κάνει να πλενόμαστε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου