Σάββατο, 24 Μαρτίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 4η ενότητα Β' Δημοτικού (Ετοιμασίες για το ταξίδι).





1.    Βάζω σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις:
ημέρα, αυγό, δέντρο , βροχή, κούκλα, παιχνίδι, φως

………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………………….





2.     Γράφω τις λέξεις στη σωστή θέση:

ναι, φωνάζω, σκύλος ,παράθυρο, σελίδα, το, φέτος, τσεκούρι, φωνή, ζωγραφίζω, και, αναπτήρας, μου, ποδήλατο, κουτάκι, γελώ, ποτήρι, γόμα, βράδυ, τραπέζι, σωστά, για

    
μονοσύλλαβες    δισύλλαβες    τρισύλλαβες    πολυσύλλαβες

           
           
           
           
           
           




3.    Ξαναγράφω τις φράσεις βάζοντας απόστροφο:

θα έρθω        ……………………………          μου έδωσε       …………………………….

θα ήθελα      …………………………….    με έφερε        ……………………………

μου είπε       …………………………….    από το σπίτι     …………………………..



4.    Πού τονίζεται κάθε λεξούλα;

εδώ    κανάτα             σαλίγκαρος         Οκτώβριος





5.    Συλλαβίζω τις λέξεις:

εκκλησία      ………………………………,   κόλλα     ……………………….,    γλώσσα   ………………………,

αρρώστια   …………………………… ,  γράμμα   …………………………. ,   μαλλιά   ……………………..,

      άνθρωπος  ……………………………,  αφρός  …………………………, κάστανο  ……………………………




6.    Από το ένα στα πολλά:

του  μαθητή                των μαθητών

του  ανθρώπου          ……………………………………..

της   ημέρας                 ……………………………………..

της  θάλασσας            ……………………………………..

του  παιδιού               ……………………………………..

του  μανιταριού         ……………………………………..





7.Ξαναγράφω τις προτάσεις βάζοντας κεφαλαία ,

όπου χρειάζεται:



ο πατέρας μου μας υποσχέθηκε ότι το σάββατο θα πάμε στη λάρισα  να δούμε τη θεία  ελένη.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

το απόγευμα της τετάρτης θα πάω στον κύριο γιώργο, τον παιδίατρο, στη θεσσαλονίκη.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………2. Συλλαβίζω τις λέξεις:

αγκινάρα  ……………………………,  φεγγάρι  ………………………., αγγουράκι  …………………………, σαλιγκάρι  ………………………………., άγγελος   ………………………………, αγκάθι ……………………,

επάγγελμα    …………………………….., αγκίστρι   ……………………….., παγκάκι  ……………………….



8.Συμπληρώνω ό,τι  λείπει :

Μου αρέσ__  πολύ το σχολ__ο. Χαίρομ___  να πηγ__ν__ κάθε πρω_  και να μαθ__ν__  καινούρια πράγματα. Αγαπ_  πολ_   τα μαθηματικά και την έκθεσ__.  Θέλω όμως να ζωγραφίζ__,  να κόβ__ με το ψαλίδ__   μου και να φτιάχν__  όμορφες κατασκευές. Πιο πολύ μου αρέσ__  το διάλειμμα όμως, που παίζουμ__  με τα άλ__α παιδιά και τρώ__  το φαγητό μου.





9. Βάζω το σωστό ( κε ή και)  και τόνισε όπου χρειάζεται:

___ρός , __ρδίζω, καλο___ρι, κακο___ρία, μπή__, ___νούριος, βγή__, πα__το,   λου__το.






10. Βάλε σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις:

τάξη, τέλος, αέρας, αλεξίπτωτο, καπέλο, κούκλα, βρύση,

βαλίτσα, ελάτε, ένατος, φως, φαϊ.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



11.    Βάζω σε αλφαβητική σειρά τις λέξεις:

σανίδα, κασετίνα, αλεύρι, σιμιγδάλι, σταφύλι, αστείο, κοτόπουλο, σήκωσα

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..13. 








12.    Συμπληρώνω ό,τι λείπει:

Βρέχ__. Οι δρόμ__  γέμισαν νερά και λάσπες. Οι άνθρωπ__   κρατούν τ__ς ομπρέλες τους. Το κρύο δυναμών__. Ο ουρανός φωτίζετ__  από τ__ς αστραπές και ο κόσμος τρομάζ__  από τ__ς βροντές. Τα αυτοκίνητα πηγ__νουν σιγά, γιατί φοβούντ__  μην τρακάρουν.





13.    Ξαναγράφω με απόστροφο:

το όνομα         ……………………..

του ουρανού   ………………………

το ήθελα          ………………………

θα έρθω          ………………………

με ένα             ……………………….

σου  ήρθε       ………………………





14.    Συλλαβίζω:

αγγούρι …………………, εκκλησία ……………………., καυσαέρια ……………………….

αρνούμαι ………………, βάρκα ………………, χόρτο ………………, πόρτα ……………..





15.    Γράφω δικές μου λέξεις:

μονοσύλλαβες     ……………………        ………………………    ………………………..

δισύλλαβες            ……………………       ……………………….    ………………………….

τρισύλλαβες         ……………………..    …………………………    ………………………….

πολυσύλλαβες     ……………………………..    ………………………….    …………………………….












16. Ξαναγράφω με απόστροφο:

το είδα   ………………….,  μου  ήρθε  ………………………..,  το έδωσα  …………………….,   

θα έρθω…………………….,  μέσα από  το ……………………………………….., σου είπα…………………., 

με εμένα………………………….., σε άλλο………………………….,  το όνειρο  …………………………….







17. Γράφω κύρια ονόματα:

μηνών    ημερών    χωρών    γιορτών    πόλεων

               
               
               




18. Γράφω με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα τις λέξεις που είναι κύρια ονόματα:

κύκλος , κυριακή, σκοτάδι, οκτώβριος, χωρίς θεσσαλονίκη, δευτέρα, χειμώνας , κούνια

…………………………………………………………………………………………………………………………………..





                 


19. Συμπληρώνω ό,τι λείπει:

Χτες το βράδ__ δεν βγήκα να π__ξω επειδή αρρώστησα και στα μάτια μου κύλησε ένα δάκρ__. -Δεν πειράζ__ , μου είπε η μαμά μου, δες μια ταινία με τον Αχιλλέα, που κρατά__  το δόρ__  του  και μη στενοχωριέσ__  και γεμίζ__ς τα μάτια σου δάκρ__α.
















20. Μπορείς να γράψεις σωστά τις λέξεις ;



 
 πακσιμάδι                  ...……………………………………
 τακσίδι        ...……………………………………
 πσήνω                                    ……………………………………..
 διπσάω             ..……………………………………
 κόπσιμο          ...……………………………………
 πσαράς  …………………………………….
 κάλστα               ...……………………………………
 έπσακσα          ……………………………………..
                     


 21. Μπορείς  να κυκλώσεις τις μέρες της εβδομάδας και να συμπληρώσεις τους πίνακες;
  
ΔΕΥΤΕΡΑΚΛΞΥΤΠΤΕΤΑΡΤΗΤΡΕΔΣΑΤΡΙΤΗΜΝΒΨΧΖΚΥΡΙΑΚΗ
ΛΜΝΒΨΧΖΠΑΡΑΣΚΕΥΗΚΛΜΞΨΦΔΣΡΤΠΕΜΠΤΗΒΔΣΑΒΒΑΤΟ
                                           
ΧΡΟΝΙΚΗ ΣΕΙΡΑ


                                                




ΑΛΦΑΒΗΤΙΚΗ ΣΕΙΡΑ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου