Πέμπτη, 29 Μαρτίου 2012

Επαναληπτικές ασκήσεις στη Γλώσσα για την 1.5 ενότητα Γ' Δημοτικού (Η πατρίδα μας γιορτάζει).


  1. Διαβάζω το κείμενο και ύστερα απαντώ στις ερωτήσεις:
Η μητέρα

            Κάθε μέρα η μητέρα της Ελενίτσας και του Χρόνη σηκώνεται πρωί. Πιο πρωί απ’ όλους μέσα στο σπίτι.
            Καθώς μπαινοβγαίνει στα δωμάτια, περπατά σιγά-σιγά, για να μην ξυπνήσει τα παιδιά της.
            Έχει να σκουπίσει, να συγυρίσει, να μαγειρέψει. Να ψήσει τον καφέ για τον πατέρα, που θα φύγει για τη δουλειά. Να ετοιμάσει το πρωινό για τα παιδιά της, που πηγαίνουν στο σχολείο.
            Κι όταν είναι η ώρα να ξυπνήσουν, έρχεται σιγά-σιγά, για να μην τα τρομάξει και τα ξυπνάει με τη γλυκιά φωνή της.

Α) Ποιανού είναι η μητέρα; …………………………………………………………………………………………………
Β) Γιατί μπαινοβγαίνει η μητέρα σιγά-σιγά;…………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Γ) Τι δουλειές έχει να κάνει η μητέρα;
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..




 2. Κλίνω τα ρήματα και τα ουσιαστικά: 

 
εγώ ψήνω                εγώ ξυπνώ                         εγώ γυμνάζομαι                       
εσύ ……………            εσύ …………………..             εσύ …………………….
αυτός …………           αυτός ………………..           αυτός ………………….
εμείς ……………         εμείς …………………..          εμείς ……………………
εσείς ……………         εσείς ………………….           εσείς ………………………
      αυτοί ……………         αυτοί ……………………        αυτοί ………………………


Ενικός αριθμός
ο πατέρας                     η κουζίνα                το σχολείο
του …………………..        της ……………           του ………………….
τον …………………..        την ………………        το ……………………

Πληθυντικός αριθμός


οι …………………            οι …………………         τα ……………………..
των ………………           των ………………          των …………………….
τους ………………          τις ………………           τα ………………………..






  1. Βάζω τις παρακάτω λέξεις σε αλφαβητική σειρά:

          μητέρα, πρωί, δωμάτια, δουλειά, γλυκιά, ώρα, σπίτι

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



 4. Χωρίζω στον  πίνακα τις παρακάτω λέξεις:

παντελόνι, αεροπλάνο, λεωφορείο, πουλόβερ, φούστα, τρένο, πλοίο, παλτό,
αυτοκίνητο, μπουφάν

Ρούχα
Μέσα μεταφοράς














 5. Βρίσκω στο κρυπτόλεξο 8 φρούτα και με 2 απ’ αυτά κάνω 2 προτάσεις:

Α
Κ
Τ
Ι
Ν
Ι
Δ
Ι
Ο
Ω
Π
Χ
Μ
Λ
Υ
Ω
Ι
Μ
Ν
Τ
Ι
Π
  Λ
Α
Μ
Ω
Π
Κ
Β
Μ
Η
Λ
Ο
Α
Κ
Α
Ρ
Π
Ο
Υ
Ζ
Ι
Ω
Ρ
Δ
Β
Ν
Β
Α
Τ
Χ
Η
Κ
Ν
Τ
Ι
Υ
Τ
Γ
Υ
Ε
Σ
Υ
Υ
Ξ
Ο
Π
Τ
Α
Ρ
Η
Α
Ε
Θ
Ρ
Ο
Κ
Κ
Ω
Ρ
Ε
Μ
Π
Α
Ν
Α
Ν
Α
Μ
Ρ
Ι
Δ
Λ
Ο
Α
Ξ
Β
Ι
Λ
Ξ
Δ
Ν
Ψ
Σ
Τ
Α
Φ
Υ
Λ
Ι
Ω
Ε
Ι
Ν
Μ
Ν
Μ
Ξ
Ω
Κ
Ζ

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………




6. Ρήματα και ουσιαστικά μπερδεύτηκαν στις προτάσεις. Προσπάθησε να κάνεις καινούριες και σωστές προτάσεις:

Η γάτα διαβάζει.          Το άλογο κολυμπάει.           Το αεροπλάνο νιαουρίζει.
Ο μαθητής γκαρίζει.        Το ψάρι  τρέχει.                     Ο γάιδαρος πετάει. 

………………………………………………………….              ………………………………………………………….
………………………………………………………….               ………………………………………………………….
…………………………………………………………                 ………………………………………………………… 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου